fbpx

אזני המן במילוי שוקולד

אוזני המן במילוי נוטלה

פורים מתקרב, ואיתו גם הנוהג המקסים של החלפת משלוחי מנות. משלוחי המנות שיצא לי לקבל כילדה לא היו כאלה מעניינים, הם תמיד היו עמוסים בממתקים ואזני המן קנויים. ולא שיש לי משהו נגד ממתקים, אני נוהגת לבצע בהם חיסול ממוקד באופן שיטתי, אבל מאז למדתי דבר או שניים, ומשלוחי המנות שלי היום כוללים מאפים וקינוחים מושקעים שכיף להכין, כיף לתת וכיף לקבל (כך שמעתי).

עד גיל עשרים וחמש בערך לא ממש התרגשתי מהעוגיות המשולשות האלו שקרויות אוזני המן, אף פעם לא אהבתי את הבצק העבה והמתפורר של האוזניים הקנויות וגם המילויים שלהן היו ממש ממש לא משהו. ואז הכל השתנה, כי התחלתי לאפות בעצמי. הבצק הפריך הפך להיות דקיק ופריך באמת, המילויים הפכו למשובחים והאוזניים האלו הפכו לממכרות באמת.

למדתי מזה דבר חשוב מאוד – קודם תכיני בעצמך, אחרי זה תחליטי אם את אוהבת או לא.

אזני המן מבצק פריך ומתפצח

המתכון הזה לאוזני המן לקוח מהספר "עוגות לכל עת" של נירה שויאר, ספר אייקוני מספריית ספרי הבישול שהייתה של אמא שלי וכיכב בבתים רבים בישראל. עשיתי בו שינויים קטנים והשינוי הכי חשוב, כמו שג'וליה צ'יילד אמרה וכל כך צדקה – ALWAYS USE REAL BUTTER. תמיד תשתמשו בחמאה אמיתית, זה מה שהופך סתם עוגייה למעדן של ממש.

את המתכון הבסיסי הזה אפשר לגוון עם כל מילוי שאתם אוהבים, כאן הלכתי על מילוי פשוט וקלאסי של שוקולד נוטלה וזה מהסיבה הפשוטה ביותר – עם נוטלה אי אפשר לטעות. תרגישו חופשי לשנות את המילוי בכל ממרח אחר שאתם אוהבים – רעיונות למטה במתכון.

רוצים לקבל את כל הטיפים להכנת בצק פריך? לחצו כאן והיכנסו למדריך!

אוזני המן עם נוטלה מעוטרות באבקת סוכר

אזני המן במילוי שוקולד נוטלה

חומרים ל-40-50 יחידות:

לבצק:
350 גרם (שתי כוסות וחצי) קמח רגיל
100 גרם (חצי כוס) אבקת סוכר
1 כפית אבקת אפיה
קורט מלח
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
2 חלמונים
2-3 כפות מים קרים

למלית:
כחצי צנצנת של ממרח שוקולד נוטלה
ניתן להמיר בכל ממרח אחר שאהוב עליכם:
ממרח חלבה בתוספת פיסטוקים
ריבה ואגוזי מלך
ממרח תמרים ושקדים
חמאת בוטנים עם שבבי בוטנים וכו'

לקישוט:
אבקת סוכר

אופן ההכנה:

  1. מרפדים 2 תבנית תנור בנייר אפייה.
  2. מכינים בצק פריך ומצננים: ניתן להכין את הבצק בעזרת מיקסר עם וו גיטרה ואם אין מיקסר אז אפשר לעבד אותו גם בידיים – שמים את כל החומרים בקערת המיקסר או בקערת ערבוב ומעבדים עד שנוצר בצק אחיד, מתחילים עם 2 כפות מים ואם יש צורך מוסיפים בסוף גם את השלישית.
  3. פורסים על משטח העבודה ניילון נצמד ומניחים עליו את הבצק, מהדקים לצורה שטוחה של "פיתה" ועוטפים בניילון, מצננים את הבצק במקפיא כחצי שעה.
  4. מרדדים, מצננים ואופים: מוציאים את הבצק מהקירור ומחלקים אותו לארבעה חלקים, משתמשים בכל פעם בחלק אחד ואת השאר מניחים במקרר.
  5. מקמחים את משטח העבודה ומניחים עליו את הבצק, מקמחים מעט גם את הבצק עצמו. מרדדים את הבצק לעלה דק בעובי של כחצי ס"מ וקורצים ממנו עיגולים בעזרת קורצן או כוס בקוטר של כ-8 ס"מ. שמים מעט מהממרח במרכז כל עיגול בעזרת כפית או בעזרת שק זילוף, מרימים את השוליים ומקפלים לצורת משולש, מהדקים היטב כדי למנוע בריחה של המלית.
  6. מצננים את אוזני ההמן במקפיא כשלושים דקות.
  7. כרבע שעה לפני שרוצים לאפות מחממים תנור לחום של 180 מעלות, מוציאים את אזני ההמן ישר מהמקפיא אל התנור ואופים כרבע שעה עד עשרים דקות, יש להציץ מדי פעם ולוודא שהעוגיות לא נאפות מהר מדיי. 
  8. מצננים לחלוטין ומפדרים באבקת סוכר, שומרים בקופסה אטומה.
תגובות
טוען...