fbpx

לחמניות ביתיות רכות במיוחד (טבעוני)

לחמניות רכות במיוחד

זהו, הגיע השבוע האחרון לחופש הגדול. אלפי, אולי מיליוני הורים ברחבי הארץ סופרים את הימים לאחור, ובשקט בסוד היו גם כמה ילדים שסיפרו לי שגם הם כבר ממש מחכים לחזור ללימודים ולחברים. השגרה, עד כמה שהיא משעממת לפעמים, קלה לנו וצפויה ופשוטה. הקיץ הזה, כמו כל קיץ, היה ארוך וחם במיוחד ואין כמו חזרה לשגרה כדי להחזיר קצת את הנשימה ואת הרוגע אל הראש ואל הבתים.

ואם כבר הראשון בספטמבר וחזרה לבית ספר, אז זה הזמן למתכון ללחמניות בית ספר.

זה מתכון ממש קל ופשוט של לחמניות רכות ואווריריות במיוחד (באמת, הן כמו עננים רכים ומתקתקים) שמתאימות לסנדוויצ'ים משביעים במיוחד. מכינים כמות גדולה מראש ומקפיאים לכל השבוע, מפשירים בטמפרטורת החדר והן יוצאות רכות ומושלמות כאילו יצאו עכשיו מהתנור.

מכירים את הסיטואציה שבה אתם פותחים את הילקוט של הילד או הילדה ומוצאים שם בתחתית את הסנדוויץ' שטרחתם והכנתם להם בבוקר? עם הלחמניות הביתיות האלו אין סיכוי שזה יקרה. באחריות.

כמה נקודות:

  • את הלחמניות האלו אפיתי עם קמח לבן כי ככה הן הכי טעימות. אפשר בהחלט להמיר עד חצי מכמות הקמח הלבן בקמח כוסמין מלא (ואז להשתמש בכל כמות המים הנדרשת במתכון כבר מההתחלה), אם תמירו יותר מחצי מכמות הקמח הלחמניות תהיינה כבדות מדיי
  • הכי קל ללוש את הבצק במיקסר אבל אם אין אז אפשר גם ללוש בידיים, במקום 5 דקות של לישה בכל פעם צריך ללוש בערך 7-8 דקות כל פעם כדי להשיג את אותו האפקט.
  • הלחמניות האלו מושלמות גם בלי כלום בפנים, מוציאים בבוקר מהמקפיא ועד הפסקת העשר הלחמניות מוכנות לאכילה.

אולי תאהבו גם: פיתות מדהימות מאה אחוז קמח מלא

מתכון לחמניות ביתיות רכות במיוחד

חומרים ל-16 לחמניות:

1 קילו קמח לבן מנופה
2 כפות שמרים יבשים
4 כפות סוכר
1 כף מלח
550-600 מ"ל מים
3/4 כוס שמן

לזיגוג (לא חובה):
כף סילאן
2 כפות מים
שומשום / פרג / קצח וכו'

הוראות הכנה:

    1. בקערת המיקסר מערבבים היטב את הקמח עם השמרים והסוכר, יוצרים גומה באמצע, שמים בגומה את המלח ויוצקים על המלח את השמן ואת המים (מתחילים עם 550 מ"ל מים ומוסיפים בהמשך אם יש צורך).
    2. לשים בעזרת וו לישה 5 דקות, בשלב הזה הבצק אמור להיות דביק וזה בסדר. עוצרים את המיקסר ונותנים לבצק מנוחה של 5 דקות. מפעילים שוב את המיקסר ולשים את הבצק 5 דקות נוספות (סה"כ לישה של 10 דקות עם מנוחה של 5 דקות באמצע).
    3. משאירים את הבצק בקערת המיקסר, מכסים בעזרת ניילון נצמד ומתפיחים עד להכפלת הנפח (בקיץ- כשלושת רבעי שעה, בחורף זה יכול לקחת גם שעה וחצי).
    4. מדליקים את התנור על חום של 180 מעלות.
    5. מחלקים את הבצק ל-16 חלקים עבור לחמניות.
    6. מעצבים צורת עיגול ומעבירים ל-2 תבניות תנור, עם רווחים בין לחמניה ללחמניה. מתפיחים שוב עד להכפלת הנפח (כעשרים דקות עד חצי שעה), חורצים בעזרת סכין חדה מספר חריצים בלחמניות ומכניסים לתנור החם.
    7. אם רוצים לזגג את הלחמניות (אני לא רואה בזה צורך) אז מערבבים כף סילאן עם 2 כפות מים ומורחים בעזרת מברשת על הלחמניות לפני שמכניסים אותן לתנור, בשלב הזה אפשר גם לזרות עליהן שומשום\פרג וכדו'.
    8. אופים כ-20 עד 25 דקות עד שהלחמניות מקבלות צבע שחום ויפה.
      שיטת העבודה שלי: אני מעצבת לחמניות לתבנית אחת, נותנת להן לתפוח (תפיחה שניה) ובזמן שהן תופחות אני מעצבת את הלחמניות לתבנית השניה. בדרך כלל (בעיקר בקיץ) עד שאני מסיימת לעצב את הלחמניות לתבנית השניה הלחמניות בתבנית הראשונה כבר תפחו מספיק ואז אני מכניסה אותן לתנור ועד שהן מסיימות להיאפות הלחמניות בתבנית השנייה תופחות בדיוק כדי להכניס אותן לתנור. אם מכניסים את שתי התבניות יחד אז מחליפים את המיקום של שתי התבניות באמצע האפייה כדי שכל הלחמניות תיאפנה בצורה שווה.
תגובות
טוען...