fbpx

עוגת גבינה קרה בכוסות אישיות

עוגת גבינה קרה בכוסיות אישיות
תמיד יש לי במקרר גבינה לבנה ותמיד יש לי במקרר שמנת מתוקה. שתי העובדות האלו תמיד מרגיעות אותי כי אני יודעת, שלא משנה מה- תמיד מחכים לי החומרים לקינוח מעולה שאפשר להכין במהירות שיא. לא משנה מי יפתיע אותי ומי יודיע שמגיע בקרוב לביקור- תוך כרבע שעה (חצי שעה אם זו הפעם הראשונה שלכם) כבר ימתין להם במקרר הקינוח הזה שאהוב כל כך על כמעט כולם (איכשהוא כבר יצא לי להיתקל בכאלו שלא אוהבים עוגת גבינה קרה, לא נורא, בשבילם אפשר להכין מוס שוקולד מושחת).
יש בקינוחי קרם ומוס בכוסות אישיות איזו תחושה של השקעה ושל פינוק, ותמיד כיף לתת למשפחה ולחברים תחושה שממש השקעת וטרחת עבורם. אז נכון- הקינוח הזה הוא אשליה כי בעצם כל כך קל להכין אותו והמתכון שלו הוא מאוד בסיסי, אבל מצד שני- מי אמר שחייבים לעבוד קשה כדי לשמח את מי שאוהבים?

בקישוט ובתוספות לקרם ה גבינה אפשר לגוון- פירות חתוכים, סירופ של דובדבני אמרנה, עוגיות חמאה או לוטוס מפוררות דק, שוקולד מגורר ועוד ועוד- כל אחד ואחת מכם יודעים מה השילוב האהוב עליהם עם גבינה (אצלי גבינה ושוקולד מריר למשל לא מתחברים בכלל, אבל גבינה ושוקולד לבן- מתחברים ועוד איך!) וכל אחד ואחת מכם יכולים לקשט ולגוון כאוות נפשם, הרי אחרי הכל – זה הקינוח שלכם.

עוגת גבינה קרה בכוסיות (1)
עוגת גבינה קרה בכוסות אישיות – אפשר לקשט איך שרוצים…

מתכון עוגת גבינה קרה בכוסיות אישיות

החומרים ל-12 כוסיות של 100 מ"ל כל אחת:

לקרם הגבינה:
500 גרם (2 מיכלים) גבינה לבנה
500 מ"ל (2 מיכלים) שמנת מתוקה להקצפה
240 מ"ל (1 כוס) חלב קר
80 גרם (1 חבילה) אינסטנט פודינג וניל

תוספות אופציונליות:
פירורי עוגיות חמאה או לוטוס.
דובדבנים וסירופ של אמרנה.
תותים או דובדבנים נקיים וחתוכים לקוביות בגודל בינוני.
פירות יער טריים.

הוראות הכנה:

  1. מכינים את קרם הגבינה: שמים בקערת המיקסר את השמנת המתוקה, החלב והאינסטנט פודינג, מקציפים במהירות נמוכה כדקה ואז מגבירים את המהירות לגבוהה עד שנוצר קצף יציב. יש להיזהר מהקצפת יתר ושבירה של הקצפת.
  2. שמים את הגבינה בקערה גדולה, מוסיפים אליה מעט מהקצף שיצרנו ומערבבים, מוסיפים את שאר הקצפת ומקפלים בתנועות עדינות עד שנוצר קרם אחיד ויציב.
  3. מעבירים את קרם הגבינה לשקית זילוף ושומרים במקרר כחצי שעה להתייצבות.
  4. אופציות להרכבת הקינוח: ניתן להרכיב את הקינוח מראש אך לדעתי רצוי להרכיב אותו כמה שיותר קרוב למועד ההגשה על מנת שהפירורים לא ייצברו לחות ויהפכו לרכים.
    • מניחים בתחתית הכוסיות ככף אחת של פירורי לוטוס, מעל הפירורים מזלפים מקרם הגבינה ומעטרים בשכבה נוספת של פירורי העוגיות.
    • יוצקים לתחתית הכוסיות ככף אחת של סירופ אמרנה, מעל הפירורים מזלפים מקרם הגבינה ומעטרים בשכבת פירורי עוגיות.
    • מניחים בתחתית הכוסיות ככף אחת של פירורי לוטוס, מעל הפירורים מזלפים מקרם הגבינה ומעטרים בקוביות תותים או בשכבה נוספת של פירורי העוגיות.
  5.  שומרים את הקינוחים בקירור עד להגשה.
תגובות
טוען...